Diamondtron NF pytanie i opinia [długie]

Autor: ToMaSzeK (_nospam_t0maszek_at_box43.pl)
Data: Thu 16 May 2002 - 06:23:21 MET DST

Witam
Mam pytanie do użytkowników monitorów skonstruowanych na bazie
kineskopu Diamondtron Natural Flat. Jestem użytkownikiem monitora NEC
FE 750+ i zauważyłem że biel wyświetlana na całej powieszchni ekranu
nie jest jednorodna. Lewy dolny kwadrant ekranu ma jakby zielonkawą
poświatę, natomiast środkowa część ekranu wpada w odcień czerwonawy.
Chciałbym zauważyć, że nie są to typowe przebarwienia lecz niewidoczne
na pierwszy rzut oka odcienie. "Zjawisko" uwidacznia się po upływie
dłuższego czasu użytkowania monitora (ok. 4-5 godzin). Monitor jest
eksploatowany przez 10 -12 godzin dziennie (czasem więcej)
Jak jest u Was?

Dla zastanawiających się nad zakupem monitora dodam od siebie kilka
słów. Monitora używam już od 8 miesięcy i poznałem już jego słabości.
Generalnie jestem z niego bardzo zadowolony. Największą wadą dla ludzi
obcujących z grafiką zapewne może być fakt, że w trybie Full Scan (lub
ręcznym max. rozciągnięciu obrazu do krawędzi obudowy monitora)
pojawiają się zniekształcenia geometryczne, np. koła robią się
jajowate. Większych wad (oprócz tych, o których wcześniej wspomniałem)
nie stwierdzam. Obraz generowany przez monitor jest stabilny i bardzo
wysokiej jakości, nawet w trybach mało przydatnych na 17" monitorach,
np. 1600x1280 (w trybie tym monitor może odświeżyć obraz z częstotliw.
85 Hz, ale zalecane przez producenta jest 76 Hz). Pasmo przenoszenia
210 MHz.
 Jest to już mój 6 monitor i dopiero teraz jestem na 90% zadowolony.
Niestety 100% chyba jest nieosiągalne (może Eizo? - ale gdzie to
kupić?). Ponieważ monitor teraz jest w bardzo atrakcyjnej cenie mogę
go polecić osobom, które potrzebują dobrego monitora do domowych
zastosowań. Zajmuje mało miejsca na biurku (15" CTX Futura - zajmował
o ok.10 % miejsca _więcej_ na biurku) i pobiera mało prądu, max. 89W.
Nie ma efektu wklęsłości kineskopu (który bardzo dokuczał mi na
Trinitronie). Czerń głębszą mają Trinitrony, ale większą jasność ma
Diamondtron. Bardzo naturalne kolory, może mniej nasycone niż na
monitorach Philipsa (miałem 3 monki), ale również bardzo 'soczyste'.
Brak jakichkolwiek rozmyć czy nieostrości w rogach czy innych
częściach ekranu. Górna i dolna krawędź ekranu równie proste jak w
dniu zakupu. Konwergencja poprawna w 98% jak dla mnie ;) (według dosyć
surowej normy NEC-a w 100%). Dla osób zajmujących się grafiką, cenną
może okazać się informacja, że monitor posiada tryb zgodności sRGB. 3
lata gwarancji w systemie door to door, hotline speców z nec-a.
Dokładne dane:
http://www.nec.pl/scr/ProductPresentationForm.dnd?SLR=25&UseCache=1&CAT=&LPN=1&SCT=413&MainCategory=413&PID=505165&DoWydruku=1
Niestety informacje dotyczące monitora podane na www.monitor.pl są
niepełne i częściowo nieprawdziwe.

Nie chciałbym, aby post ten został odebrany jako reklama, ale jako
informacja dla ludzi zastanawiających się nad wyborem minitora. Sam
również potrzebowałem kiedyś informacji użytkowników i ich nie
znalazłem. Nie wiedziałem o istnieniu grup dyskusyjnych.
Wszystkie opisane wyżej informacje mogą dotyczyć wyłącznie mojego
egzemplarza monitora.

Pozdrawiam
ToMaSzeK