Re: RIVA TNT2 na PCI (???)

Autor: Wasiuk (wasiuk_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 15 May 2002 - 22:49:44 MET DST

> Ja chce kupic na PCI - duza bedzie roznica w wydajnosci niz na AGP??

Wiesz tak dokladnie to nie wiem jak bardzo wydajnosc wplywa miedzy PCI a
AGP, kiedys slyszalem ze jakis gosciu mial plynne filmiki na PCI ale nie
wiem z jaka karta graficzna (moze S3 Savage4).

> no to jestem w szoku, bo slysze to pierwszy raz. Czyli jak wymienie z 2MB
na 32MB bedzie gorzej???

Akurat w Rivie TNT2 nie chodzi o pamiec. Karta ta ma problemy z overlayem i
wiem ze sa trudnosci aby on poprawnie zadzialal. Starsze detonatory mialy
lepsza obsluge overley'a, pomagal tez zmieniony wpis w rejestrze systemowym,
ale naprawde nieraz trzeba sie bardzo mocno napocic by Rivka ruszyla filmy.
U jednych TNT2 chodzi bez zarzutu i moga sie oburzac co ja za bzdury tu
wypisuje, ale naprawde wiem z doswiadczenia, ze w wiekszosci sa z nia
problemy. Do filmow polecal bym S3 Savage4 filmy doslownie dostaja skrzydel
na tej karcie, ATI sa calkiem calkiem, ale Riva i cala ta NVidia to tylko i
wylacznie robiona jest pod gry :( i chyba troche przereklamowane...

P.S.
Jako ciekawostke moge napisac bo mam ostatnio porownanie:

Celeron 400 MHz, 128 MB Ram, S3 Savage4 32 MB - filmy plynnie chodza az
podziw bierze
Celeron 700 MHz, 128 MB Ram, GeForce2 MX-400 32 MB - skoki i przeskoki i co
smieszne nic nie pomaga :)
Wymiana karty powoduje zamiane ról.

Takze karta graficzna to podstawa by divx jakos chodzily. I co smieszne S3
Savage4 nie ma wspomagania divx (ani zadna inna karta oferowana w
przecietnym sklepie, pomijajac specjalne modele) ale cos w tym jest... :)
...skromny overlay ktory wszystko potrafi schrzanic.