czy to wina RAMu? (nieco długie)

Autor: ..Aldi.. (konto111_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 15 May 2002 - 12:45:20 MET DST

składam taki komputerek :

Pentium 4 1,8A (no, cóż... służba nie drużba... )
Abit P4B266-E
256 DDR Kingston CL 2,5
Leadtek Winfast GeForce4 Ti4400

i po wsadzeniu tego sprzętu do istniejącego systmu
(Win ME, który wcześniej chodził pod AMD Duron800)
wyniki _spadły_ i to znacznie ... zwaliłem to na karb
optymalizacji Me do AMD (VIA 4in1 itp.)
po próbie reinstalacji i po wszystkich konfiguracjach
system po prostu nie wstał - bluescreen i tekst "błąd systemowy.
należy ponownie uruchomić komputer" i tak w kółko

no to wywaliłem wszystkie pliki systemowe (nie było formatu
bo jest tam sporo ważnych rzeczy i nie chcę ich kasować)
i instalacja na dysk bez systemu, oto efekt:
1) winME - po zapodaniu setup /is - ZWIS (zawsze)
2) win 98SE - j.w.
3) win XP pro - coś rozpakowuje, trwa to koło minuty i jak
    już coś powinno się dziać to pojawia się tekst "error ntdll.dll"
    i tyle...

co jest przyczyną?
pamięć? próbowałem instalacji przy ustawieniach FSB 100 i wyższych
ale nie więcej niż 122 MHz - a pamięci to DDR 133... chyba jest zapasik?
ale to mi najcghętniej przychodzi na myśl... dopiero dziś załatwiłem
sobie nową kostkę DDR (na Allegro - Nanya cl2 - ciekawe czy sprawna.. )
i będę miał okazję skonfrontowac instalatory windowsów z nową pamięcią...

dysk systemowy (na nim dopiero MA być system) podpięty do kontrolera
na płycie a nie do RAIDu..

póki co - od paru dni rzeźbię z tym komputerem z mizernym raczej skutkiem
jakieś sugestie?
Aldi