Re: Promy kosmiczne ;-D

Autor: Borys Dabrowski (bordab_at_wp.pl)
Data: Tue 14 May 2002 - 18:57:56 MET DST

"Michał Wysocki" <mwsoft_at_satkabel.com.pl> wrote:

> to mnie nie zdziwiło, choć myślałem że najczęściej używane na
> chwilę obecna są Ariane 5 i Delty :)

Ariane 5 prawie nie lata, bedace w klopotach finansowych
ArianeSpace ratuje sie budowa wyrzutni Sojuzow w Gujanie
Francuskiej, co do Amerykanow - tworza miedzynarodowe programy w
rodzaju ILS lub SeaLaunch wystrzeliwujace ruskie rakiety
(odpowiednio Proton, Zenit), montuja ruskie silniki w "swoich"
rakietach i tworza programy rozwoju wlasnych silnikow, by
dorownac tym z bylego CCCP.
Tak to w skrocie wyglada, w tej chwili caly astronautyczny swiat
zamawia uslugi transportowe lub kupuje technologie od Rosjan.

Offtopicznie sie zrobilo, koncze wiec.

-- Borys Dąbrowski