Re: Problem ze sprzętem

Autor: Robert Zieliński (rob_zielinski_at_wp.pl)
Data: Sat 11 May 2002 - 15:56:19 MET DST

Użytkownik "Robert Zieliński" <rob_zielinski_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu: w W98 widać napęd CD, ale po
włożeniu
> płyty jest niedostępny, urządzenie nie jest gotowe. W DOS tak samo,
> komunikat: CDR101: Not ready podczas odczytu. W innym komputerze działa
> sprawnie. Może to ma jakieś znaczenie - nie mogę uruchomić na nim sieci, a
> jak instaluję kartę SCSI (aby wykorzystać CD-RW) nie działa klawiatura.
> Podejrzewałem BIOS, lecz po wgraniu najnowszego nic się nie zmieniło.
Płyta
> to JetWay 663AS PRO z VIA KT133. Próbowałem z CD-ROM i DVD-ROM. Dziękuję
za
> wszelkie sugestie.
>
> Robert
Dziękuję za odpowiedzi, ale: wgrałem juz wcześniej sterowniki VIA 4in1 i
przeinstalowywałem je wielokrotnie, łącznie z przeinstalowywaniem systemu od
zera, DMA było zaznaczane i wyłaczane, nie ma konfliktu na żółto, pasmo
danych działa w innym kompie z tym samym napędem i z innym, wirusów nie ma.
Jeżeli płyta jest uszkodzona jak sprawdzić że tak jest i co jest uszkodzone?
Może tropem jest to, że w DOSie też nie można odczytać zawartości płyty, a
sterowniki instalują się bez problemów. Bardzo proszę o kolejne pomysły.

Robert