Re: Barracuda IV vs ATA33

Autor: Depesz (sofista_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 10 May 2002 - 16:15:40 MET DST

Kiedy kupowałem swoją Baracudę (do płyty na BX) to przejrzałem testy (podany
przez Benka jest jak dla mnie najbardziej sensowny) i przetestowałem u
siebie min. 2 Baracudy kumpli. Wyniki moich testów zgadzały się z tymi ze
stron. I mimo wszystko zdecydowałem się na Baracudę - a wiesz czemu? Bo wali
mi jakie wyniki pokaże mi HDTach czy inny benchmark. Wiedziałem że mój
twardziel będzie pracował głównie pod W2K z partycjami NTFS i na wydajności
dla tej konfiguracji głównie mi zależało, a tutaj jak zobaczysz wyniki
testów Baracuda wypada naprawdę dobrze. Tak napisali firmware. Jeżeli zależy
Ci na chwaleniu się przed kumplami testami z HDTach'u - no to niestety zły
dysk wybrałeś, ale jeżeli zależy Ci na faktycznej wydajności to porównując
do innych dysków Baracuda IV wypada co najmniej dobrze. Zaś opowiastki o tym
że Seagate spiep...ł obsługę tych dysków przez kontrolery UDMA < 100MHz
można między bajki włożyć - chodzą absolutnie bez probemów, problemy
stwarzają raczej płyty główne.
pozdro.

Depesz