Re: Problem z uruchamianiem systemu przy dwoch dyskach

Autor: Avalon_at_am
Data: Wed 08 May 2002 - 00:58:32 MET DST

On Sat, 4 May 2002 13:40:37 +0200, "Hotman" <hotman_at_forward.z.pl>
wrote:

>Witam,
>
>Mam problem. System mam na partycji D. Oprócz tego mam partycje, C, E i F.
>Gdy podłącze drugi dysk (jako slave) to partycja D staje się partycją E
>i system nie startuje (muszę uruchamiać z dyskietki i kopiować wszystko
>pod dosem, a tam zmieniają się nazwy plików na plikcos~1.mpg). Dlatego
>mam pytanie, co mam zmienic (w biosie?) zeby partycja D zawsze byla
>partycja D i podlaczenie drugiego dysku jej "nie przesuwalo".
 Jast to objaw calkowicie normalny dla kazdego computera pracujacego
z OS Windows (kazdej niemal versji).
Nie sa konieczne zmiany w BIOS.
Bylo o tym wiele razy na tej i innych grupach...

Masz prawdopodobnie na drugim dysky zalozona "Primary Partycje" i
Windows widzac to, automatycznie "wpycha " ta partycje na "D" - z tad
poprzesuwane litery wszystkich dyskow logicznych na dysku "0".
Logicznym rozwiazaniem byloby przekonfigurowac ten drugi (1) disk
tzn. usunac Primary (podstawowa) partycje i zalozycna nim tylko
partycje Extended (rozszerzona) i wtedy ten dysk otrzyma kolejna
litere przed CD/CDR

Nie ma.

Avalon_at_am