Re: TFT - czy juz ??

Autor: /// Kaszpir /// (Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 15:10:20 MET DST

> hm ...
> powiedzmy inną jakość.
> no bo nie możemy zdecydowanie powiedzieć, że LCD
> jest gorszy - to by było za proste i wszyscy byli by
> szczęśliwi :-)

Ale to jest proste ...
Panele mają zbyt dużo wad a zbyt mało zalet ...

> chyba nie o to chodzi
> marny to byłby szpan, gdyby ów LCD poza wyglądem
> nic sobą nie reprezentował.

W niektórych zastosowaniach panele LCD sa świetnym wyborem.
Np. na giełdach papierów wartościowych , gdzie jest olbrzymia ilość paneli
jeden obok drugiego.
Tam ludzie pracuja na jakiś wykresach i itd i tam najwazniejsze sa ich małe
rozmiary.
To samo w niektórych firmach.
Ale ciągle duża ilośc ludzi kupuje takie panele do domu aby pochwalic się
przed innymi że nie mają monitora tylko panel ...
A pozatym spora ilośc ludzi nie zna wogóle wad paneli a sami sprzedawcy w
większości też ich nie znają i kupują je bo sa małe i łądnie wyglądają ...

> a jednak sprzedaż LCD stale rośnie

Bo jest zapotrzebowanie i jest spora ilośc ludzi którzy chcą zaszpanowac i
mieć "coś" lepszego od innych :-).
Także jest spora ilość instytucji która chce się "pokazać" i miec panele bo
według nich świadczy to o ich "prestiżu" .

> generalnie najlepszym wyjściem jest przedyskutowac temat,
> - co niniejszym czynimy - i koniecznie przetestować LCD
>
> będzie to albo potwierdzenie, że nie ma to jak CRT
> i 'na LCD jeszcze nie pora i nie warto se tym głowy zawracać', albo ...
> tak jak w temacie 'że to już' :-)

Tylko nie ma co to dyskutować.
Panele ciągle nie oferują takiej jakości obrazu i ergonomi pracy jak
monitory CRT.

> a swoją drogą to ciekawe, bo LCD ma tylu zwolenników
> co przeciwników :-)

W większości zwolennikami sa osoby które kupiły własnie panel lub taki
posiadają i uważają że ten zakup był wręcz idealnym zakupem a o jakiś wadach
nie chcą wogóle słyszeć ...

Jakby było tak to dawno graficy by kupowali panele , bo i sa obrotowe i itd
..
Ale graficy wiedzą że panele się do tego wogóle nie nadają (złe odwzorowanie
kolorów , nie pełna paleta kolorów , brak mozliowści skalibrowania kolorów)

Ja ciagle uważam że panele LCD sa wręcz idealne do biur , biur maklerskich ,
banków oraz tam gdzie jest ważny kazdy milimetr wolnej przestrzeni i tam
gdzie jeden panel musi pracowac przy drugim ...

--
Pozdrawiam
/// Kaszpir ///