Re: Negocjowanie cen w sklepach komputerowych.

Autor: KW (UsunTo_kwis_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 12:32:44 MET DST

W 100% zgadzam sie z Tobą gdy piszesz o generalnych trendach - jakość może
stać się motorem, ale jak pokazuje rynek (przynajmniej dotyczy to bardzo
wielu klientów indywidualnych) w chwili obecnej liczy się tylko "kapucha" i
basta. Nie ważne czy na MB masz napisane PC Chips czy Asus - liczy się to,
że ten pierwszy jest o połowę, a może o więcej, tańszy.
Sytuację sklepów komputerowych znam bardzo dobrze. "Żyję" sprawami
informatyki od końca lat 80, mam firmę usług outsourcingowych, prowadzę
dziesiątki rozmów i wiem jak wygląda rentowność handlu w IT. To że jeszcze
branża żyje to cód jakiś i normalną ekonomią nie da się tego wyjaśnić.
Pojedyńcze firmy, które stać na inwestycje, poprawę serwisu itp są wyjątkami
działającymi w oparciu o zaskurniaki z dobrych czasów - reszta po prostu
trwa.
A jak to się ma do profesjonalnego poziomu obsługi klienta? Możesz sam na to
pytanie sobie odpowiedzieć po wejściu do pierwszego z brzegu przybytku
informatyki.
KW