Re: schizofrenia cdromu

Autor: Adam Gapinski (adas_at_artikon.dhs.org.NO_SPAM)
Data: Sun 05 May 2002 - 21:31:09 MET DST

Użytkownik Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3CD54F1E.91F1E17C_at_magsoft.com.pl...
> A masz wolny drugi kanał IDE? Jeśli tak, to kablem UDMA/66
> (z cieńszymi przewodami) podłącz tylko dysk twardy (podłączając
> dysk na końcu kabla!), a tym drugim (z grubszymi przewodami)
> podłącz tylko CD-ROM (też na końcu kabla) do drugiego
> gniazdka na płycie głównej.
A czemu na końcu kabla??
Ma to chyba tylko znaczenie przy ustawieniu dysku na CS (cable select),
bo kable UDMA66 obsługują ten standard. Wydaję mi się, że im krótszy kabel
tym lepiej więc jak na dysku ma MASTER, to nie ma znaczenia czy podłączy
na kablu do środkowej wtyczki. A może się mylę ????
pozdrowienia i dzięki za ewentualne wyjaśnienia

--
Adam Gapiński   *****   Linux registered user #251489
adas#artikon.dhs.org.NO_SPAM (NO_SPAM please!!!)