Kabelkologia: Używał ktoś Mac'owego modemu w pecec

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Sat 04 May 2002 - 22:44:58 MET DST

Słyszałem, że przy zastosowaniu odpowiedniej kable-przejściówki
można tak pożenić sygnały z Macowego DIN-8 z Pecetowym DB9
aby makówkowy modem (RS-422) z pecetem (RS-232) działał...
Czy ktoś wie jak poprawnie połączyć odpowiednie sygnały?

Nieznającym wyprowadzenia podaję ich listę:

Dla DTE w moim przypadku, czyli pecetowe DB9:

TxD pin 3 - wy
RxD pin 2 - we

RTS pin 7 - wy
CTS pin 8 - we

DSR pin 6 - we
DTR pin 4 - wy

RI pin 9 - we
DCD pin 1 - we

GND pin 5

dla DCE, czyli macowy modem z wtyczką DIN-8:

TxD- pin 3 - we
TxD+ pin 6 - we

RxD- pin 5 - wy
RxD+ pin 8 - wy

HSKo pin 1 - we
HSKi pin 2 - wy

GPi pin 7 - wy

GND pin 4

W sumie mylące jest to, że w macu widzę parzyste sygnały danych.
Czy (i jak?) można połączyć jeden z każdej pary z masą? Który?
Obstawiam, że TxD- i RxD- podłączyć trzeba z Tx i Rx peceta.
Ale co zrobić z TxD+?
Co zrobić z RxD+? Dać do masy?

No i które handshake macowe z którym pecetowym najlepiej pożenić?
Zauważyłem, że pin1/HSKo w modemie jaki chcę połączyć jest w ogóle
nie podłączony... to samo pin7/GPi. Zdaje się, że modem zakłada,
że komputer ma być zawsze gotowy... ma to chyba uzasadnienie,
bo ten akurat modem czerpie swoje zasilanie z komputera :-)

Pozostaje własciwie pin2/HSKi który wypadałoby podłączyć do
CTS i DSR w pececie... hm...

Czy ktoś może zaproponować schemat połączeń odpowiedniego kabelka?
Nie chciałbym upalić sobie portu w pececie ani modemu... :-)
A może znacie namiary na jakąś witrynę opisująca kabelkologię?
Ja niestety nie mogę czegoś takiego znaleźć... :-(