Re: nowy hdd z gwarancji i gwarancja na niego

Autor: benek (benek.benek_at_wp.pl)
Data: Sat 04 May 2002 - 21:20:36 MET DST

> i teraz pytanie czy jak mi wydadza nowiutki identyczny dysk to bede miaj
na
> niego ten pozostaly rok gwarancji czy mi sie odnowi???
> a jesli mi w sklepie dadza tylko rok to jakimi argumentami mam sie
bronic???

po 1 bylo podobne w zeszlym tygodniu
    ( news:aab930$2250$1_at_news2.ipartners.pl... ) i dalsze
po 2 zgodnie z kodeksem cywilnym - jezeli dadza Tobie nowy dysk to gwarancja
bedzie biegla od nowa, TZN jest to ta sama gwarancja, tylko termin liczymy
od nowa (przyklad - masz 3 lata gwarancji, oddaja Tobie nowy dysk 07 maja
2002 - to masz gwarancje do 07 maja 2005 do godziny 23:59)
po 3 jak juz napisalem to jest ta sama gwarancja i nie moga dac nowego
terminu np rocznego bo bylaby to nowa umowa gwarancyjna lub zmiana starej
umowy, na ktora mozesz sie nie zgodzic (w koncu zeby umowa byla wzna musza
ja zaakceptowac wszystkie strony - czyli Ty i sklep) i zadac rownowartosci
pienieznej nowego dysku
po 4 to jest ten argument :

"art.581 kodeksu cywilnego
    § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie
na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje
się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji
nie mógł z niej korzystać."

... i sprzedawcy/serwisanici musza go respektowac - w koncu w Polsce
obowiazuje polskie prawo

pozdrawiam