Re: FireWire i co jeszcze?

Autor: R. D. (dymir_at_lion.cc)
Data: Fri 03 May 2002 - 00:14:19 MET DST

"Speedy" <speedy_at_2a.pl> schrieb im Newsbeitrag
> Hej
>
> Znajomi mają wideokamere cyfrową Sony (digital8) i pytali co potrzeba aby
> obraz nagrany z kamery wrzucic do komputera i na plytke CD. Ja tylko
troche
> o tym wiem - potrzebny jest kontroler FireWire i tu mam pytania:
> - na kamerze jest gniazdo DV z 4 pinami i w instrukcji piszą ze najlepiej
> uzyc kabla 4-4, tymczasem wiekszosc tanich kontrolerków ma tylko gniazda
> 6-pinowe, czy mozna uzyc kabla 4-6? Czy uzycie niewlasciwego kabla moze
> uszkodzic kamere?
> [...]
To kup zestaw z kablem 4-6 (i programem do obrobki DV). I tylko FireWire -
obraz na kasecie DV jest juz skompresowany wystarczy go tylko przegrac na
hdd (3.6 MB/s), do analogowego sygnalu potrzebne byly specjalne karty ze
sprzetowa kompresja. A poza tym przegrywanie z kasety DV droga analogowa
to to samo jakby muzyke z CD przegrac na kasete - to po co kamera cyfrowa.
Pozdr.
Rysiek.