FireWire i co jeszcze?

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Thu 02 May 2002 - 23:05:20 MET DST

Hej

Znajomi mają wideokamere cyfrową Sony (digital8) i pytali co potrzeba aby
obraz nagrany z kamery wrzucic do komputera i na plytke CD. Ja tylko troche
o tym wiem - potrzebny jest kontroler FireWire i tu mam pytania:
- na kamerze jest gniazdo DV z 4 pinami i w instrukcji piszą ze najlepiej
uzyc kabla 4-4, tymczasem wiekszosc tanich kontrolerków ma tylko gniazda
6-pinowe, czy mozna uzyc kabla 4-6? Czy uzycie niewlasciwego kabla moze
uszkodzic kamere?
- ktory z takich tanich kontrolerkow byscie polecali?
- jeden gosc bedzie mial byc moze do sprzedania All-in Wonder taki starszy
16MB, z analogowymi wejsciami composite i S-video. Moze lepiej kupic cos
takiego? czy jest roznica w zrzucaniu video przez DV i przez analogowe?
Aha i jeszcze: komputer tych ludzi to Celeron 700 (plyta Abit BE6 II) 98 MB
RAM, dyski 40 GB UDMA/66 i stary 850 MB w kieszeni, grafika ATI Rage 8 MB.
Czy to starczy do obrobki video? Czy trzeba np zmienic grafike? I co
jeszcze? Nie chodzi im za bardzo o jakies profesjonalne dzialania tylko zeby
od czasu do czasu zrzucic film z wakacji czy np z imprezki, z wesela itp.

--
Pozdrovionka
Speedy