Re: Ile Pecet zuzywa pradu ???????

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Thu 02 May 2002 - 21:15:06 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości
> Hi,

elektromagnetyczny,

> Weź pod uwagę, że mówimy tu o miernikach True RMS, które
> uwzględniają kształt przebiegu w pomiarze. I robią to
> bardzo ładnie :) (z takimi wyjątkami, jak np. wspomiane
> przeze mnie pomijanie składowej stałej, ale to zupełnie
> inna sprawa).

A to już jest wycinanie pewnych składowych, czyli też pomiar jest obarczony
błędem metody większym niż błąd wynikający z klasy przyrządu.

> A już pomiar jaki zaproponowałem (z mierzeniem temperatury
> opornika) byłby wręcz idealnie dokładny.

A czy wiesz jaka jest dokładność tego typu pomiarów?

> Prąd pobierany przez komputer ma charakter sekwencji szpilek
> i wąpię, czy zwykły miernik wartości skutecznej pokazałby
> cokolwiek sensownego.

Żaden ani zwykły, ani niezwykły tu nic wartościowego nie pokaże.
O sekwencji możemy mówić, podczas zadań wykonywanych w jakimś cyklu - np.
nagrywanie płyty, w rzeczywistości wszelkie parametry przebiegu prądu mają
charakter stochastyczny. Łącznie z tym, że w trakcie analizy przebiegu prądu
stwierdzisz obecność również i subharmonicznych.

>Stąd wzięła się ta cała dyskusja:
> jeśli ktoś spróbuje prostymi miernikami mierzyć natężenie
> prądu pobieranego przez komputer, wyjdzie mu wielka bzdura :)

Tu się z Tobą jako elektryk zgadzam.

--
Jerzy Wawrzyniak
Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl