Wirus czy inna cholera?

Autor: Pawel P. Baran (dirram_at_uoo.univ.szczecin.pl)
Data: Thu 02 May 2002 - 16:53:10 MET DST

Witam!
Mam dwa kompy i spory problem: oba w tym samym mniej więcej czasie zaczęły
się jakoś dziwnie zachowywać, wygląda jakby się zmówiły...
Jeden ma win95osr2, drugi - xp. Na pierwszym objawy są takie, że przy
odpalaniu jeden z dysków zgłasza potrzebę scandiska; i za każdym razem jest
mu co innego: za pierwszym - poprawił wskazanie wolnego miejsca, za drugim -
znalazł badbloki, za trzecim - krzyżujące się pliki, za czwartym - i na
razie ostatnim, bo go na wszelki wypadek wypiąłem - potworzył sobie jakieś
dziwne katalogi (DIR00001, DIR00002 itd, aż do DIR00008), w których znajdują
się rzeczy, które gdzieś tam na tym dysku były, poza jednym - w nim są tylko
pliki, które nazywają się ßßßßßßßß.ßßß - wszystkie (a jest ich sporo) tak
samo...
Teraz drugi komp. Temu właściwie prawie nic nie jest, tyle tylko, że się co
chwilę rebootuje... Ostatnio właściwie nawet przed podniesieniem na nowo
systemu (skandisk pomijam). Zastanawiałem się przez moment, czy może nie
jest to wina CPUfana (coś głośno chodzi), ale ta przedziwna koincydencja
sugeruje, że jednak przyczyna niekoniecznie leży po stronie sprzętu.
Pewnikiem przywlokłem coś z sieci, ale co konkretnie i jak się tego pozbyć?
TIA,

Paweł