Re: Wybor monitora.

Autor: kraviec (kraviec_at_wp.pl)
Data: Thu 02 May 2002 - 10:06:56 MET DST

> Niedlugo zamierzam wymienic moj monitor 15'.
> Myslalem o Samsungu SyncMaster 757DFX. Kosztuje ok. 1000 zł i ma bardzo
> dobre parametry. I tutaj pojawia sie pytanie. Na grupie czesto porusza sie
> problem roznej jakosci egzemplazy monitorow tego samego modelu. Jako jedno
> rozwiazan podaje sie porownanie kilku monitorow tego modelu i wybranie
> najlepszego.
>
> Wlasnie. Ale na co ma "szary" uzytkownik zwracac dokladnie przy takim
> porownaniu? Ma to robic na oko? Czy moze istnieja programy, ktore pomagaja
> oku zauwazyc roznice?

mozesz uzywac programow, np nokia monitor test, ale na oko bedzie najlepiej,
najczestsze problemy:
1. krawedzie ekranu przebarwione, np czerwony, lub niebieski kolor w rogu
2. nieostre fragmenty ekranu, np lewy dolny rog jest rozmyty w stosunku do
prawego
3. kiepska geometria, ustaw na srodku ekranu okno z windowsa i manipuluj
ustawieniami monitora dotad, az bedzie mialo idealnie rowne krawedzie, jesli
boki monitora wtedy tez beda idealnie rowne to trafiles na super monitor.
4. jakosc obrazu na wyzszych odswiezaniach, podczas testowania monitora
upewnij sie, ze w kompie podpietym do niego jest dobra grafika.
5. czesto monitor ma wypalony jeden lub wiecej pikseli, sprawdz na kolorach
czarnym, niebieskim, zielonym i bialym

to najwazniejsze rzeczy jakie wpadly mi teraz do glowy
btw, przy zakupie mojego monitora mialem mozliwosc przejrzenia wszystkich
sztuk w magazynie (12 sztuk) i pomimo tego ze byl to 21" monitor porzadnej
firmy to dopiero 7 sztuka spelniala moje oczekiwania, wiec jesli masz okazje
to sprawdzaj jak najwiecej sztuk tego samego modelu. sa ogromne roznice
nawet w monitorach z tej samej dostawy.
pozdr.kraviec