Re: gwarancja - wymiana no nowy

Autor: benek (benek.benek_at_wp.pl)
Data: Fri 26 Apr 2002 - 14:59:16 MET DST

> hmm a właśnie jakiś czas temu usłyszałem, że IBM chce zrobić (może już tak
> jest?) iż po wymianie dysku na nowy gwrancje przedłuża na okres jaki
> pozostał dla starego dysku (źródło kolega, który zasłyszał to w Actionie
> wrocławskim).
> jakiś tydzień temu inny kolega potwierdził to i dodał, że jeszcze inny
> producent coś takiego zamierza wprowadzić. nie pamiętam który, ale jeden z
> większych.

straszne :-)))))))))))
ale to bedzie niezgodne z prawem - bezwzglednie obowiazujacym na terenie
Polski

przedluzenie okresu gwarancji ma miejsce w przypadkach innych niz wymiana
calosci lub czesci rzeczy - czyli np dostarczasz do serwisu kompa bo cos nie
dziala, oni naprawiaja przez 2 dni (ale jestem optymista) - i o te 2 dni
przedluza sie Tobie gwarancja - bo nie mogles kozystac z kompa
co wiecej - jezeli serwis dokonal "istotnych" napraw rzeczy objetej
gwarancja - to termin nie jest przedluzany, ale biegnie od poczatku (sens
slowa "istotne" naprawy jest bardzo roznie interpretowany)

skoro wiec jakies firmy stosuja takie praktyki o ktorych piszesz - to robia
to bezprawnie i wrazie co mozesz dochodzic praw przed sadem albo lepiej
mozesz "udac sie" do takiej instytucji jak np Federacja Konsumentów
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/ , Państwowa Inspekcja Handlowa, ...
i poinformowac o sprawie - jezeli zglosi sie wiecej osob to te "instytucje"
na pewno zareaguja w odpowiedni sposob :-)

pozdrawiam