ECSVZA problemy ze stabilnocią po upgrade BIOS'u! :-(

Autor: Johann (programisci_at_NOSPAM.murator.com.pl)
Data: Thu 25 Apr 2002 - 11:29:31 MET DST

Wpierw:
------------
Na systemie WindowsXP Pro ang, proc. Duron600 z płyt± ECSVZA wszystko
chodziło mi b. stabilnie nawet jak przestawiłem FSB na 133MHZ (i Duron
zmienił mi się na 800MHz bez podniesienia temp. nawet o 1 stopień).

Zmiany:
-----------
Co¶ mnie podkusiło i kupiłem sobie szybszy proc: Duron 1.2GHz.
Oczywi¶cie musiałem wrócić z fsb do100MHz. Po wstawieniu proca, system
przy starcie mi zgłaszał jaki¶ dziwny komunikat odno¶nie update'u
BIOS'u. No to wlazłem na stronę domow± ECS i zrobiłem update do
najnowszego biosu. Wydawało się że wszystko jest OK, bo komunikat
znikł.

Problem:
------------
Aż nagle po paru minutach pracy, moje WinXP nagle umieraj±. Po prostu
ekran, myszka, klawiatura wszystko nieruchomieje. Pomaga tylko reset
sprzętowy.

Próby rozwi±zania problemu:
Próbowałem wstawić z powrotem stary procesor ale nic nie pomaga.
Przestawiałem DIM'y (mam 3x128MB PC133, dwa jednostronne, a jeden
dwustronny), kombinowałem z ustawieniami w BIOS'ie. Nic nie pomaga.
Podejrzewam że ten nowy BIOS namieszał.

Wnioski i pro¶ba:
--------------------------
Co¶ się psuje na poziomie transmisji z pamięci± lub dyskiem, bo sam
proc. jest stabilny (zapu¶ciłem ciężkie obliczenia testuj±ce na 4
godz. i nic się nie powiesiło). Reinstalowałem też od nowa WinXP ale
to nie pomogło.

Na stronie ECS nie ma starego BIOS'u do którego chciałbym wrócić, a
sam przez pomyłkę go skasowałem na dyskietce. St±d pro¶ba do
użytkowników płyty ECSVZA aby mi podesłać zgrany bios pierwotnie
ustawiony na płycie, albo pomóc go znaleĽć w sieci.

--
Thanx,
Johann