Re: Konwersja partycji bez utraty danych-jak?

Autor: Marek Szerszyński (marek_at_poczta.pl)
Data: Wed 24 Apr 2002 - 14:04:59 MET DST

<elwitjam_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> Cześć!
> Mam WinXP zainstalowanego na partycji FAT32,słyszałem, że lepiej by było
na
> NTFS. Czy jest możliwa bezbolesna konwersja partycji zarówno dla systemu
jak i
> danych ? Jeżeli tak,to będę bardzo wdzięczny za porady.
> Dziękuję i pozdrawiam

Wpisz w lini poleceń:

convert c: /fs:ntfs (o ile to dysk c:)

wtedy system stwierdzi, że nie może w tej chwili przeprowadzić konwersji
i zapyta czy zrobić to przy następnym uruchomieniu. Wciśnij [Y] i zrestartuj
komputer. Konwersja potrwa kilka/kilkanaście minut w zależności od wielkości
dysku i ilości danych na nim. Po tej operacji warto zdefragmentować dysk
ze względu na inną organizację plików i inną wielkość klastra. Oczywiście
żadne dane nie są tracone. Robiłem to kilkanaście razy. Zero problemu.

MS