Re: Wiatrak w zasilaczu ATX

Autor: Maciej Nowak (novaxim_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 22 Apr 2002 - 19:03:19 MET DST

Użytkownik Maciej Nowak <novaxim_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:31458-1019494459_at_as1-213.poznan.dialup.inetia.pl...
> Użytkownik Berceuse <berceuse_at_wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:3CC43AE2.D814C198_at_wp.pl...
>
> Standardowo zmniejsza się napięcie za pomocą opornika (25-100 Ohm), ale tu
> musisz uważać! Większość bardzo się grzeje, więc zaopatrz się w oporniki
> wysokiej mocy (ok. 2-5W). Możesz też ustawić je równolegle (moc rośnie),
> choć wtedy zmniejszasz ich oporność. Po prostu pokombinuj...
>
> UWAŻAJ! PRACA NA OTWARTYM ZASILACZU JEST NIEBEZPIECZNA - TAM JEST 220V!
>
> Maciej N.

Zapomniałem... Oporniki wlutuj pomiędzy płytę a kabel od wentylatora
(czarny, lub czerwony, albo oba). Oskrób nożykiem drut od opornika, to cyna
lepiej przywrze. Na takie łączenie załóż rurkę termokurczliwą - taśma
izolacyjna kiepskiej jakośći na tak małych przewodach może się z czasem
odkleić przy panujących tam zmianach temp., chyba że masz jakąś
profesjonalną.