Re: dobra, cicha obudowa - jakie sprawdzone typy

Autor: volcan (cool_komputery_at_interia.pl)
Data: Thu 18 Apr 2002 - 15:37:18 MET DST

> Dobra - czyli porzadnie wykonana, latwy dostep do podzespolow itd, wydajny
> zasilacz
> Cicha - cichy wiatrak zasilacza, konstrukcja ktora "nie trzeszczy".
>
> Co polecacie?

Zdecydowanie Enlight. Bardzo porządne wykonanie - wszystko dopasowane do
siebie, zaokrąglone krawędzie blach, jeśli chodzi o dostęp do podzespołów -
szóstka z plusem - płytę główną wraz ze wszystkimi kartami itp. montuje się
do jednego z boków obudowy, który wyjmuje się razem z mocowaniem kart (co
umożliwia kompletny montaż komputera na stole - jednym słowem pełny
komfort), napędy 3,5" montuje się do specjalnego koszyczka, który potem
wsuwa się na szynach do obudowy, napędy 5,25" montuje się róznież za pomocą
szyn - praktycznie złożenie komputera nie wymaga śrubokręta (poza
przykręceniem płyty głównej). Do tego cichutki, bardzo wydajny zasilacz,
miejsce do montowania dodatkowych wiatraków, świetnej jakości materiały (w
odróżnieniu od "nieżółknących" obudów moja po 4 latach eksploatacji
(bynajmniej nie pod kloszem - jedyne zabiegi higieniczne to przetarcie mokrą
ściereczką raz na 2-3 tygodnie - bardzo zapylone środowisko pracy) wygląda
jak nowa.
Jedna uwaga - ja swoją kupowałem w 1998 roku wraz z komputerem w Optimusie.
Koleżanka kupiła komputer w teoretycznie identycznej obudowie rok temu w
Zeto (komputer marki Zeto made by Optimus). W porównaniu z moją obudowa ta
już jest żółta, oprócz tego wewnętrzne koszyczki do wentylatorów są u niej
wykonane z plastiku, który nie wytrzymał pierwszego wpięcia do obudowy.
Przyciski dziwnie się ruszają i strarsznie skrzypią (to nie problem, no ale
w nowej obudowie???). Równie dziwnie żółtawe są nawet blachy boczne - ale
tylko od zewnątrz - w środku farba jest prawie ok. Ciekawe, czy przypadkiem
nie przeleżałą się ta obudowa gdzieś w magazynach Optimusa??? A może to
jakaś podróbka???
Pozdrawiam :) volcan