Re: Morgan 1200 czy Tualitin 1200

Autor: Krzys-iek (krzys-iek_at__________wp.pl)
Data: Wed 17 Apr 2002 - 16:09:49 MET DST

Użytkownik ">>> Piotrek" <rzeczkowski79_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> Witajcie! Juz bylem zdecydowany na zakup Celerona 1,2 Ghz Tualitin, gdy
> sprzedawca, mily goœć, odradzil mi to i polecił Morgana 1.2 GHz. I

bo gosc wie co dobre.

plyta pod tulatina NIE ma perspektywy rozwoju (intel zmienia skocekty jak
rekawiczki a s370 juz skazany na smierc celerony beda do 1.4 pozniej nowe
celerony z p4 strasznie gowniane widac ze beda - i nowa plyta,nowa kasa
idzie do intela z twojego portfela)

kupujac dobra plyte pod amd masz pewnosc ze obsadzisz ja prockami rzedu
athlona xp 2200+ i wiecej - nie wydajac kasy zbednie na nowa plyte. Plyty
pod amd masz roznorakie - usb 2.0, raid, 6kanalaowy dzwiek itp. Pod socket
370 nie ma tak wielu udogodnien. Platforma juz nie rozwijana praktycznie.

Nastepne, do grafiki nie wgrywasz sterownikow nowych ?!
Boisz sie nacisnac setup i 2 x kliknac ?!!!!
Wiesz co to service pack - sa to sterowniki do chipsetu.
Wiesz ze kupujac plyte pod tulatina TEZ ! bedziesz musial wgrac service
packa z tym ze bedzie on nosil nazwe intel inf cos tam ? Sterowniki nie sa
do AMD ale do chipsetu.

Ja mam amd i narazie nie zmieniam, wszystko dziala idealnie na plycie VIA ,
wieszanie czy bledy to kwestia zlego ramu, slabego zasilacza (dla p4 i amd
trzeba o tym pomsylec) - dobrego a nie taniego gowna. Dobre chlodzenie - ale
bez przesady za 50zl masz dobry cooler. Chipsety via od czasow mvp3 przeszly
wiele zmian i sa imho bardzo dobre. Grupa benchmark post o trzeszczacym live
i plycie na intelu - no zobacz, poszukaj ta grupe - wieszjacy sie p4..., mam
server do sdi na LX +cel466 -to gowno sie WIESZA (i nie wiem co jest..) . Po
prostu zestaw musi byc dobrze zlozony i skonfigurowany a satysfakcja
gwarantowna.

za 500zl masz juz athlon xp 1700+ - pomysl nad tym, tulatin moze mu
skoczyc.

Jesli cos ciekawego z intela to p4 northwood i plyta na DDR.

Tulatin nie czerpie z ddr nic a amd owszem.

przemysl za i przeciw, zdecyduj. Posty "tylko intel" to dla mnie nic ja
mowie 'tylko amd'. Zapytaj tez Radka Sokola - jednego z imho najwiecej
wiedzacych grupowiczow o rady.

Mity ze na AMD polowa rzeczy nie dziala a via powoduje zwis za zwisem odstaw
miedzy bajki. pozdro