Re: Nagrywarka czy combo

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Mon 15 Apr 2002 - 22:51:37 MET DST

vogel napisał(a):

> Mając zamiar kupić nagrywarkę przeglądałem różne oferty i zauważyłem, że
> jest dość dużo napędów typu combo w dość przystępnych cenach. W związku z
> tym mam pytanie czy lepiej kupić samą nagrywarkę + osobno DVD czy zdecydować
> się na combo? Ma to być sprzęt do domu, nagrywarka prawdopodobnie nie będzie
> zbyt mocno ekspoatowana (zrzut z dysku niepotrzebnych śmieci, jakiś filmik
> itp.) Czasami chciałbym też obejrzeć jakiś film na DVD. Jeżeli mam coś
> wybrać to jakie modele, jakie firmy są obecnie najlepsze?

Zdecydowanie bardziej polecana jest opcja nagrywarka+DVD. Niedrogą, acz dobrą
do podanych zastosowań nagrywarką będzie LG bądź LiteOn - obydwa w podobnej
cenie i o bardzo dobrym współczynniku jakość/cena. Jeżeli ma być coś z wyższej
półki to TEAC albo jeszcze wyżej - Plextor (ceny odpowiednio wyższe).
Jeżeli nagrywarka nie ma być mocno eksploatowana, to i pewnie na szybkości też
za bardzo Ci nie zależy. Model x16 spokojnie wystarczy, chociaż trudno teraz
taki w sklepie dostać, także pewnie będzie x24, x32.
Co do DVD: osobiście polecam napędy Toshiby, chociaż do najtańszych one nie
należą. No ale za jakość się płaci - w tym przypadku jest to jak najbardziej
uzasadnione :)

--
pozdrawiam,
Andrzej