Dyski, jak popodlaczac

Autor: Janusz B. (jbstudent_SKASUJTO_at_poczta.wp.pl)
Data: Fri 12 Apr 2002 - 07:56:39 MET DST

Witam,

mam aktualnie tak:
ide1, primary: Quantum fireball 40gb, 7200 na udma 100
ide1, secondary: kieszen pusta na przynoszone dyski
ide2, primary: cdrom, chyba udma33
ide2, secondary: Quantum fireball 13gb, 5200, udma66

chcialbym dokupic jeszcze jakis dysk, 40gb, cos taniego i powolnego na 5200
do kieszeni.

Pytanie teraz brzmii:
jak najlepiej popodlaczac to wszystko?
wydaje mi sie, ze najlepsze by byly 2 najbardziej uzywane napedy na roznych
kanalach.
kiedys jak na jednej tasmie podpielo sie 2 dyski pracujace na roznych
trybach kontroler dostosowywal sie do wolniejszego, ostatnio slyszalem ze
tak nie jest... czy mozna w takim razie zalozyc, ze jesli juz dyski sa UDMA,
to NIC nie szkodzi, ze razem jest podpiety np. 33 i 100? Jak to z tym jest?

no o ile gorsze jest przegrywanie miedzy dyskami na jednym kontrolerze od
przerzucania danych miedzy dyskami na 2 roznych kontrolerach (ide1 i ide2) ?

aha i jeszcze jedno:
co polecacie do (wygodnego) partycjonowania dyskow? Zawsze uzywalem
PartitionMagic, ale wkurza mnie to, ze potem Norton Utilities rzuca sie
czasem ze tablica partycja jest bledna... (czasem od razu, a czasem po pol
roku nagle zaczyna tak tweirdzic) mimo, ze wszystko chodzi jak trzeba.

Pozdrawiam,
Janusz