Re: Czy roznica miedzy 7200 rpm a 5400 jest zauwazalna w uzytkowaniu

Autor: Robert P. (loreena_at_obywatel.pl)
Data: Thu 11 Apr 2002 - 18:18:36 MET DST

Użytkownik "Lukasz Kaluski" <wookie_at_post.pl> napisał w wiadomości
> Z racji ze chcialbym kupic duzy dysk i szczypie sie z pieniedzmi, to
> najchetniej kupil bym jakis 5400, bo sa tansze. Poza tym zdaje sie, ze
> 7200 mocno sie grzeja a u mnie dwa dyski sa zamontowane jeden nad drugim
> (odstep ze 3mm) wiec nie chce zeby wynikly jakies problemy z powodu
> przegrzania. Odbieglem jednak od tematu. Mam pytanie, czy roznica miedzy
> 7200 a 5400 jest wyraznie zauwazalna w normalnym uzytkowaniu komputera
> (Corel, Photoshop, Word itp.)
>
> Lukasz

Zdecydowanie roznica jest zauwazalna. Wieksza subiektywna poprawe wydajnosci
odczulem po zmianie dysku 5400 na 7200 niz przy wymianie procesora
na szybszy o 150 MHz i dolozeniu do 64 kolejnej kostki128 MB pamieci.
Widac to nawet przy starcie systemu, za nic nie chcialbym juiz dysku 5400.
Mam IBM DPTA (dosc "stary" model) 20 GB.

Robert P.