Re: M726 i Riva TNT2 Ultra

Autor: GL (grendel_at_go2.pl)
Data: Thu 11 Apr 2002 - 17:21:29 MET DST

On Thu, 11 Apr 2002 13:40:34 +0200, "Speedy" <speedy_at_2a.pl> wrote:

>Hej
>No wła?nie...
>Czy kto? używa może takiej karty (konkretnie jest to Creative 3D Blaster
>Riva TNT2 Ultra) na PcChipsie M726? Czy tam cos nie jest z tym AGP 1.0/2.0?
>Za chiny nie moge tego skonfigurowac, probowalem roznych sterowników pod
>rozne windy i wiesza sie i wiesza...?

To jest tak. Żeby chodziła porządnie, musisz zainstalować AliAGP w
odpowiedniej wersji. Z moją płytą chodziło poprawnie tylko ALIAGP w
wersji dostarczonej razem z płytą główną (1.4 bodajrze), a
zainstalowanie jakiejkolwiek wersji nowszej (np. 1.68) kończyło się
totalną klęską. Sprawdź więc płytę CD, którą dostałeś wraz z płytą
główną - powinien tam być ten sterownik do AGP. Jeśli jednak używasz
systemów z rodziny NT i będziesz próbował zainstalować sterownik 1.4,
srodze się zawiedziesz - nie chodzi po prostu - nawet sam instalator
sie sypie ;).

Rada perspektywiczna - zmień płytę - jak się wkrótce przekonasz,
chipset tej płyty jest kompletnie niewydolny - niektóre specyficzne
testy (wydajność: pamięć-procesor) wykazują, iż jest ona 2-3 x
wolniejsza od płyt z chipsetem BX. Koszmar. Od tamtej pory mam uraz do
PC-Chips i nie przekonują mnie testy najnowszych płyt - w życiu nie
kupię już pc-shitsa.

Grendel