Re: Maxtor a ATA -133 [troche dlugie]

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Thu 11 Apr 2002 - 12:44:49 MET DST

Hi,

GoTaR wrote:

> Akurat dość znacznie. Żeby tylko wspomnieć chociażby możliwość
> montowania partycji w trybie ro, co ma bezpośredni wpływ zarówno na

Tryb RO pod Windows, o którym cały czas tu mowa? :)

> obniżenie ryzyka utraty danych w przypadku padu zasilania, jak i

Transakcyjny system plików jest receptą na takie coś, choć
nie do końca: widziałem już za dużo zniszczonych całkowicie tablic
partycji po padzie zasilania (co, jak nie muszę chyba dodawać,
powodowało uszkodzenie _wszystkich_ partycji, choć z nadziejami
na odzyskanie ich zawartości).

> podlegają administracji. Kolejna sprawa - głównie z server-side, to
> odporność na ataki DoS powodujące niekontrolowany rozrost plików.

A od czego jest qouta, jeśli już mamy nie rozmawiam o Win9x?

> Jeszcze warto wspomnieć o błędach logicznych oraz fizycznych nośnika -
> trafienie w jedyny obszar opisujący dane załatwia nam wszystkie, mając

Odpowiedni filesystem załatwia sprawę -- miotasz się od ext2 na
Linuksie po FAT16 pod Windows... Jak system jest porządny (Win2000 czy
OS/2 na przykład) to system plików jest odporny na pojedyncze uszkodzenia
nośnika w niektórych obszarach systemowych.

> podatnych na tzw. wirusy - a są takie, które zamazują dysk od początku;

Dysk czy partycję? Bo jak dysk, to zniszczą tablicę partycji...
A początkujący użytkownik w takim momencie bardzo niewiele odzyska
z takiego dysku.

> O podniesieniu bezpieczeństwa związanego z zagrożeniem exploitowania
> pewnych usług w sposób dający dostęp rw do plików filesystemu wspominać
> chyba nikomu nie trzeba - jeśli ów fs będzie w ro to nic z tego.

I znów nierealizowalne w Windows, a o podział na partycje pod tym
systemem chodzi.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./