Re: Overclock w Soltku.

Autor: Jakub Szwajka (jakub.szwajka_at_wbj.pl)
Data: Thu 11 Apr 2002 - 09:35:15 MET DST

pjaskowy ludek wrote:
> mam pytanie troche z innej beczki. mam KAVX i duron 850_at_950mhz. Czy
> mozna to to puscic na fsb 133mhz? jesli tak to jak to zrobic?

pewnie można....chociaż pewnie będziesz musiał zmniejszyć mnożnik, bo 1130
chyba nie uciągnie:)

ja szczerze mówiąc nigdy nie podkręcałem niczego - po prostu bałem sie za to
zabrać, zresztą wtedy jak zaczynałem z pctami to można było ewentualnie
dokupić koprocesor:)

na kavx tak samo jak na kav masz takie niebieskie pudełeczka na płycie:
jedno z 4 przełącznikami, drugie z 5-cioma. to mniejsze jest do ustawiania
mnożnika, to większe do ustawiania fsb. weź do łapki instrukcję i przestaw
mnożnik najpierw na próbę na 7.5 ',,' fsb na 100. jak zadziała to przestaw
fsb na 124 (ustawienie masz w instrukcji, nie pamiętam). na razie nie podnoś
napięcia (BTW napięcie podnosi się w BIOSie). jak będzie działać na 124,
przestaw napięcie w górę o, say, 0,1V, wyłącz kompa, przestaw fsb na 133
(AFAIR '''''). teraz tylko puścić sobie 3dmarka i rozkoszować się wzrostem
wydajności prawie o 33%:)

później ewentualnie możesz próbować jeszcze zwiększać fsb (ale nie radzę
więcej niż 140) albo mnożnik (kto wię, może nawet dojdzie do 8.5? - pewnie
będziesz musiał zwiększyć napięcie)

oczywiście cały czas uważaj na temperaturę procka i przed przestawianiem
dipów odłącz kabel zasilający od kompa (nie żeby było potrzeba, ale
strzeżonego...)

pozdrowienia, jakby coś nie tego, to pisz na priv,

k.