asus p3bf + celek 900Mhz + kto ma jakiś pomysł ?

Autor: harpy (harpy_at_NOSPAM.poczta.gazeta.pl)
Data: Thu 11 Apr 2002 - 08:45:55 MET DST

Witam,
Mam asusa p3b-f rev 1.03, BIOS najnowszy (1008 beta 4). Zachciało mi sie
zmiany starego proca celka 366MHz na coś wydajniejszego. Po wielu
konsultacjach (m.in. z ludzmi z grupy ;o)) zdecydowałem się na celka z serii
Coppermine.
Zakupiłem 900MHz + Jamicon JM 370SPC. Złożyłem (ustawinia auto na
przjściówce) wkałdam do płyty, odpalam... startuja dyski, ale monitor
nie....cisza...reset....to samo...reset...to samo...wyłączam, włączam ...to
samo.
Co jest ?! Wyjałem zupełnie proca (razem z przejściówką) włączyłem
sprzęt..wiadomo nic sie nie stanie, ale efekt identyczny do poprzedniego
(dyski startują). Wkładam spowrotem proca ...chwila prawdy i ... jest system
sie podnosi .... BIOS pokazuje 900MHz.
Wchodze do BIOSU, Vcore 1,75V - wypas ! Jest dobrze - myśle...odpalam winde
instaluje WCPUid - parametry takie jak chce ..luz. Ale po którymś tam
restarcie (a właściwie wyłączeniu i włączeniu) komp startuje - widze w tym
miejscu, gdzie pokazuje jaki proc jest w systemie - "Intel Celeron 600E" !?
Co to jest ???
Komp nie przechodzi całego POSTu (ten asus - jak coś jest nie tak to -
automatycznie wchodzi do BIOSu)....a w BIOSie jak by nigdy nic pokazuje mi,
że ma Celka 900 (9x100) !!! Kurde ... robie save ustawien i od nowa ... komp
startuje...jest celek 900MHz, kilka restartów..ok. Wyłączam, włączam -
 ......celeron 600E. Zaczynam od 'Load default settings' w BIOSie. Restart -
celek 900MHz. Ale jak wyłącze komp i włącze to raz mi pokazuje 900, a raz
600. Kurzcze BIOS czy przejściówka ??? Zaczynam czytać co można ustawić na
tej przejściówce (600 bierze się stąd, że 9x66MHz myślę). Oczywiście opis
papierowy ustawień jakoś dziwnie sie różni od ustawień bezpośrednio
namalowanych na przejściówce ;o) Chce wymusić ustawienie 100MHz, najpierw tak
jak w instrukcji papierowej. Scenariusz znany kilka odpaleń z wykrytym
celkiem 900MHz...i oczywiście za któryś razem 600E ... to samo jak ustawię wg
namalowanych na przejściówce....heh co tu jest nie tak ? Dla ustawień auto na
przejściówce podkręcałem celka do 945MHz (poprzez BIOS) - spox idzie bez
problemu, ale jak wyłącze za którymś razem to znowu widze 'Intel Celeron
600E' - ki czort ?! Najdziwniejsze, że po automatycznym wejsciu do BIOSu
zawsze jest ok - tzn. są tam poprawne wartości tego procka...
Ktoś może mi coś podpowiedzieć ?

Pozdrawam
harpy