Re: 2 'zdecydowane' pytania

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 10 Apr 2002 - 18:35:16 MET DST

Użytkownik " harpy" <harpy_at_NOSPAM.poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> 1. Czy moduły pamięci DIMM PC 133MHz jednostronny (128MB) i dwustronny
> (256MB) mogą się ze sobą 'gryść' ???

W rzadkich przypadkach mogą, zwłaszcza na płytach marnych producentów.
Jeżeli działają poprawnie, nic się nie wiesza i wielkość pamięci jest taka jak ma być
to nie masz czym przejmować.

> Mam takowe na Asusie P3B-F od wczoraj i zastanawiam się czy mogę mieć jakieś
> problemy w przyszłości (bo po włożeniu obu kostek system wykrył wszystko OK i
> pobieżne testowanie w windzie też wyszło OK). Moge zamienić jeszcze ten moduł
> dwustronny (na jednostronny oczywiście ;o)), więc stąd moje pytanie.....

Jak zamienisz na jednostronny 256MB to zobaczy tylko połowę ;)

> [...]
> napięcia w przedziale 2 - 2,5V (aktualnie celeron 366MHz, defaultowo bierze
> 2,0 V - wiadomo). Czy jak zmienię proca na jakiegoś Coppermine'a (+
> przejściówka) to rozumiem, że przedział tych napieć sie nie zmieni, tzn., że
> nie zobaczę nagle w tej opcji BIOSu napiecia np. 1,7V ??? Będę więc musiał
> zakupić przejściówkę z regulacja napięcia ??? Co bedzie jak włożę celerona
> (coppermine) z przejściówką bez regulacji - spali się (za duże - 2V -
> napiecie), czy w ogóle nie wystartuje ??? Podpowiedzcie, bo mam delikatny

Gdy będziesz kuppował przejściówkę fcpga-slot1 to od razu weź taką z regulacją
napięcia - gdyby nowy Celek (Coppermine-1.7/1.75V) nie wystartował to dasz mu
1.8V i powinno być OK.

PeJot