Re: FSB 100 czy 133

Autor: Adramelech (adresu_at_tu.nie.ma)
Data: Wed 10 Apr 2002 - 16:26:48 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> OdpowiedŸ na

> Hi,

> Ustawić w BIOSie :)

Przeformatuje pytanie: Jak poznać ustawiająć w biosie...

> Nie rozumiem tego w ogóle.

To ma związek z tym co poniżej.

O z tym.

> Zworka zmienia dzielniki magistral PCI i AGP, więc jeśli masz ją
> ustawioną na pozycję "100" to nie powinieneś podnosić FSB powyżej
> jakichś 120 MHz,

I własnie rozchodzi mi się o powyżej ilu? Domyslam się że przy 124
nastepuje zmiana.

> a przy pozycji "133" nie ma sensu ustawiać nic
> poniżej 133 MHz. Zakres FSB między 120 a 130 MHz jest taki troszkę
> "martwy", gdyż trzeba mieć wyselekcjonowany i dobrze skonfigurowany
> sprzęt, by go wykorzystać sensownie.

Na 124 działa stabilnie. Niżej nie chcę schodzić, bo zworkę ClearCmos mam w
ciężko dostępnym misjscu, ukrytą pod kartą TV.

> Zamiast cudowania ze zmienianiem FSB proponuję programowe chłodzenie
> nieużywanego procesora (a więc też wyłączyć wygaszacze ekranu i różne
> dziwne SETI_at_Home czy podobne -- przy zainstalowanym oprogramowaniu
> wstrzymującym procesor za pomocą instrukcji HALT, które zależy już

To już lepiej wyciągnąć wtyczką. Chcę spowolnić proca by obniżyć prędkość
śmigła na CPU, by komp liczył całą noc.

Pozdrawiam

--
Piotr Sobolewski GG:1976488