Re: Overclock w Soltku.

Autor: Jakub Szwajka (jakub.szwajka_at_wbj.pl)
Data: Wed 10 Apr 2002 - 11:53:50 MET DST

> Dobre :-), ale chcialem wiecej wyciagnac z magistrali, a z prockiem
> to bym nie ryzykowal.
> Skoro sie da to czemu nie, wiem, ze niektórzy uzytkonicy tez maja ta
> plyte i chcialbym
> sie tylko dowiedziec czy tylko ja jestem takim szczesciarzem :-) moze
> czegos nie zauwazylem
> i rozwiazanie jest proste.

no i właśnie w Redstormie jest cały pies pogrzebany:)

ja mam wprawdzie KAV, ale sądzę, że i u Ciebie da się zrobić tak samo

magistralę można podkręcać na dwa sposoby:
1. Redstorm albo ręcznie w BIOSie

    zalety:
-można to zrobić na komputerze z plombami (BTW chyba już nikt nie kupuje
komputera z plombami;)
-nie trzeba odgarniać masy kabli i tasiemek
-nie trzeba wyłączać komputera
(jakieś takie marne te zalety, no nie?)

wada:
-nie można podkręcić procesora bardziej niż o (strzelam) 3-5%

z tego prostego porównania wynika, że nie warto w ogóle zapuszczać
redstorma.

dlaczego ma tę jedną zasadniczą wadę?

bo tumany z Solteka nie uwzględniły jednej rzeczy. Chodzi o to, że podczas
podkręcania redstormem bios nie przestawia automatycznie pciclk i dlatego ma
prawo nie działać dysk, ma prawo spalić się karta graficzna albo modem.
Możesz miec automatyczne przełączanie włączone - i tak nie działa:)

2. dipami na płycie
Natomiast jak ktoś wykaże się ciekawością świata (tak jak np. nieskromnie
powiem że ja;) i zacznie przestawiać dipy na płycie (z ciekawości albo wiary
w manual), to się dowie, że już przy fsb124 pciclk jest dzielony przez 4 a
nie 3:):):) 124, 133, 140 i _150_ to samo niestety.
a więc jak to się ładnie mówi w telewizji: idź na całość;) i przestaw od
razu na 124, potem próbuj na 133 - na pewno żaden sprzęt nie ucierpi, jak
masz odpowiednie chłodzenie na procku

ja mam durona 700_at_980=140x7 z podniesieniem napięcia o marne ,5V
pci chodzą na 35mhz, agp na 70 mam gf256ddr, muzykę na pci i radio na isie

hm... tylko nie wiem, czy na drv2 są dipy:)

ufff. troszkę mnie poniosło:)
pozdrowienia i przepraszam za wszelkie błędy merytoryczne, stylistyczne ew.
ortograficzne. wczoraj miałem ciężki wieczór;)

k.