Re: jak stworzyć prawdziwy bad sector?

Autor: Oskar Wielgosz (oskar_at_polbox.com)
Data: Wed 10 Apr 2002 - 02:06:01 MET DST

Paul Bowges <paul.bowges_at_wp.pl> napisał(a) w artykule
<a8uoik$7q3$1_at_korweta.task.gda.pl>...

> ktoś
> uzyskasz
> :-))
> nośnika)

> Generalnie masz rację, każde zabezpieczenie można obejść, ale nie
> każdy programuje w assemblerze i potrafi zlokalizować procedurkę
> sprawdzającą lub zna zasady organizacji plików na dysku, więc nie
> zgadzam się, że "każdy głupi". Wiele osób idzie na łatwiznę i jeżeli
> kilka prostych sposobów skopiowania nośnika zawodzi, odpuszczają
> sobie. Zresztą, każde nietypowe zabezpieczenie jest lepsze od znanych
> [...]

Po mojemu wystarczy zapisać sektor za pomocą polecenia "WRITE DATA"
zamiast "WRITE DELETED DATA" i windoza i DOS głupieją.
Postaraj się dorwać specyfikację układu NEC uPD765,
było coś takiego w Happy Computer 6. Schneider Sonderheft w 1986 r.
Niestety, ww numer zaginął w pomrokach dziejów, ale jeśli dobrze
pamiętam, to widziałem dyskietki, które miały na jednej ścieżce
sektory o różnym rozmiarze i powtarzających się numerach.

Pozdrowienia
Oskar