Re: jak stworzyć prawdziwy bad sector?

Autor: Filip Ozimek (wytnij-filip_at_zamoyski.edu.pl)
Data: Fri 12 Apr 2002 - 16:44:30 MET DST

Paul Bowges <paul.bowges_at_wp.pl> wrote:
> Witam!
> Czy istnieje software'owy sposób na utworzenie na dyskietce sektora,
> który nie da sie odczytać? Nie chodzi mi przy tym o zaznaczenie
> sektora jako "bad" w FAT, tylko o takie jego spreparowanie, aby
> powodował błąd odczytu (w ms-dos/win) także z poziomu np. nde (norton
> disk editor). Za wszelkie racjonalne pomysły będę wdzięczny

        Znajomy kiedyś pracował na systemem zabezpieczeń
programów do pracy magisterskiej i elementem tegoż
była specjalnie dyskietka-klucz zmodyfikowana. Operacji
na sekotarch dokonywało się bezpośrednio programując
kontroler stacji. Efektem było właśnie uzyskanie
efektu uszkodzenia sektora (i chyba zapisania w nim czegoś)
w taki sposób, że sprzęt zwracał błąd przy próbie odczytu, i oczywiście
żadne zabawki klasu Norton Disk Editor tego nie gryzły. Ale
szczegółów nie znam.

--
* Filip Ozimek * filip(at)zamoyski.edu.pl * kiedys 2:480/33.56 *
Made with 100% recycled materials. No electrons were destroyed to write