Re: LILO ukrywa partycje

Autor: Headh (headh_at_nospam.pl)
Data: Wed 10 Apr 2002 - 00:30:51 MET DST

1
> partycje podstawowa na 1 HD, ale moge sie mylic...
> Mialem juz kiedys dwie podstawowe partycje i WINDA 98 widzial mi je obie

> gdyz jezeli odkryje te partycje pod win 2k to i tak po uruchomieniu
ponownym
> systemu dyski sa uktryte (moze ty wiesz jak to inaczej uzasadnic)
>
> A maila nie moge ci cos wyslac bo mi caly czas wracaja ale zawartosc tego
> pliku lilo.conf zamieszczam ponizej:

W Twoim lilo.conf nie ma wpisow ukrywajacych partycje...
Ja bym sprobowal wprowadzic do tego pliku nastepujace zmiany:

> other=/dev/hda1
> label=Windows_98
> table=/dev/hda

powyzsze zmienic aby wygladalo tak:

other=/dev/hda1
label=Windows_98
         change
             partition = /dev/hda1
             activate
             partition = /dev/hda2
             deactivate

> other=/dev/hda2
> label=Windows_2000
> table=/dev/hda

i jeszcze ten fragment na:

 other=/dev/hda2
 label=Windows_2000
 table=/dev/hda
         change
             partition = /dev/hda2
             activate
             partition = /dev/hda1
             deactivate

nastepnie zapisac zmiany (polecenie lilo bez parametrow)

Teraz jeszcze w cfdisku znajdz ukryta partycje (bedzie miala w nazwie
hidden) i ja "odkryj" (opcja "partition type") zmieniajac jej kod.
Jesli cos z powyzszego opisu jest niejasne to pisz na priv
(grzegorz.buczma_at_lama.org.pl - mysle ze z tym adresem juz nie bedzie
problemow :))

Pozdrawiam
Headh

PS. Jesli udalo Ci sie rozwiazac problem w inny sposob to tez napisz -
jestem ciekawy