Re: zegar sie spoznia - czy to wina baterii

Autor: Paweł Pluta (hal9000_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 09 Apr 2002 - 17:02:01 MET DST

On Tue, 09 Apr 2002 16:36:52 +0200, Andrzej Pinczuk
<andy.SPAM.PRECZ_at_send.pl> wrote:

> Zmiany rowniez - np. zegar zaczyna sie opozniac.
> Cwiczone w pracy wielokrotnie.

> Nie. Utrzymanie prawidlowego czasu wymaga od baterii nieco wiecej
> niz utrzymanie ustawien biosu. Dlatego pierwszym objawem bardzo czesto
> sa klopoty z data i czasem.

Ustalmy, żeby skończyć tę licytację: Pusta bateria oczywiście może być
powodem złego działania RTC, a że kosztuje niewiele warto ją wymienić
dla świętego spokoju. Mogą się jednak zdarzyć przypadki (i to dość,
wydaje mi się, częste) kiedy to nie pomaga. A to oznacza, że uszkodzony
jest układ na płycie.

A czas można spod Windows ustawić przez net time. Jak się wstawi
w automat, będzie znośnie działać.

                Paweł Pluta

--
- Is life always like this or only when you're a child?
- Always like this.