Re: Adaptec 2940AU PROBLEM

Autor: Andrzej Mikołajczyk (silnik_at_banita.sprint.com.pl)
Data: Tue 09 Apr 2002 - 17:00:53 MET DST

Użytkownik "Robert Snopkowski" <sandworm_at_Jan.mat.uni.torun.pl> napisał w
wiadomości news:a8rp43$85n$1_at_ultra60.mat.uni.torun.pl...
> Czesc
> Mam nastepujacy problem:
> kontroler SCSI Adaptec AHA2940 AU (PCI)nie chce prawidlowo dzialac na
sprzecie
> szybszym niz P233 a dokladnie nie widzi biosu kontrolera (po napisie
> "adaptec...." komp wisi przez jakies 20 sek a potem wyrzuca komunikat: no
> scsi bios found i dalej juz normalnie....zeby bylo ciekawie to winda
> rozpoznaje kontroler i instaluje sterownik(proboawlem na
> kilkunastu konfiguracjach: p2-300,c450,c900,p4-1000,duron800.....)
> w dodatku bios tego kontrolera nie jest "fleszowalny"..

Jest fleszowalny, chyba ze mowisz o innym kontrolerze.
Ja mam wlasnie taki i jest jak najbardziej fleszowalny. :)

> na konfiguracjach slabszych(486,p133,p233mmx) chodzi bez problemu..
> bios kontrolera jest z 98r....nie wiem czy "nowsze" chipsety "gryza" sie z
> tym biosem
> jak podlacze dysk scsii to mimo komunikatu jak wyzej dysk jest w systemie
> widoczny ale jak podlaczam nagrywarke SCSI to komp wisi...
> POMOCY

Moze masz jakas karte sieciowa z mozliwoscia bootowania z lanu, czasem
gryzie sie z tym.
U mnie np jak mialem karte sieciowa, nie pamietam dokladnie jaka, ale to byl
intel 10/100.
W kazdym badz razie pokazywal sie napis Adaptec i zwis.
Wyjolem karte, wlozylem 3coma zaczol chodzic.
Tu czasem tez liczy sie kolejnosc wlozonych kart, w sensie powiedzmy w
pierwszym slocie od
AGP musi byc karta sieciowa, a potem adaptec, u mnie inaczej nie chce
dzialac. :) W sensie 3com
musi byc przed adaptekiem, inaczej wisi. Pokombinuj, jakby co to wal na
priv.
Pozdrawiam.

--
|        ===>    Andrzej "silniczek" Mikolajczyk    <=======        |