Re: Zasilacz ATX i pomoc w wyborze najbar. odpow.

Autor: benek (benek.benek_at_wp.pl)
Data: Tue 09 Apr 2002 - 10:21:34 MET DST

> Jaki zasilacz (producent) wybrać, tak aby spełniał poniższe kryteria ...

ja osobiscie polecilbym zasilacz Enlighta 300W pod PIV (taki mam w swoim
kompie) :
- jest cichy - standardowo wentylator pracuje z predkoscia 1400rpm - dopiero
gdy temp w kompie/zasilaczu sie podnosi wzrasta predkosc wentylatora -
niestety nie wiem do ilu bo moj zasilacz jest na zewnatrz obudowy i tylko
raz jego wentylator pracowal z predkoscia 2000rpm (zawsze mozesz wyciac ta
tloczona blaszke ktora zaslania czesc wentylatora - zmniejszy sie szum i
zwiekszy przeplyw powietrza)
- co do zywotnosci to nie wiem - bo swojego mam dopiero 3 miesiace - na
pewno unikaj Codegenow (pomomo lepszych parametrow "na naklejce" sa do
niczego: nie trzymaja napiec +5V = 4.80V/4.65V i czesto sie pala ja
osobiscie stracilem 2 sztuki), unikaj tez zasilaczy noname - bo mozesz
trafic na dobry, ale przy duzym szczesciu, wieksze prawdopodobienstwo
trafienia kiepskiego
- jest nowoczesny 300W - na papierku moze miec gorsze parametry niz
wspomniany Codegen a w rzeczywistosci jest o wiele lepszy (trzyma
napiecia) - dla +5V/25A, dla +3.3V/18A lub 20A (nie pamietam bo akurat
"naklejke" mam zaslonieta), dla +12V/12A lub 14A (j.w.)
- cena raczej spora okolo 200zl (np tu http://www.ultramedia.com.pl/ )

BTW polecam Tobie ten zasilacz dlatego ze w ostatnim czasie mialem w kompie
kilka roznych zasilaczy ale ten dopiero spelnia moje oczekiwania

> Proszę ewent. o odsyłacz do strony z opisem czy testem poszczególnych
modeli
> zasilaczy.

no i z tym moze byc problem bo nie slyszlem zeby ktos w Polsce robil
porownanie zasilaczy :-(
a na zagranicznych stronach raczej opisuja Enermaxy itp a nie take
dziadostwo ktore spredawane jest w Polsce

pozdrawiam