Re: problem z karta gwarancyjna

Autor: benek (benek.benek_at_wp.pl)
Data: Mon 08 Apr 2002 - 12:26:10 MET DST

jasne a ja poprosze znajomego z cukierni zeby mi wypisal karte gwarancyjna
na VW Golfa
:-))))

po 1- poczytaj kodeks cywilny - art 577 - 581
zobaczysz ze to sprzedawca musi wydac kupujacemu dokument gwarancyjny, a
gwarant (wystawca dokumentu) jest zobowiazany wykonac obowiazki wynikajace z
gwarancji
wiec trzeba rozdzielic - czy tobie chodzi o gwarancjie sklepu, czy o
gwarancje producenta
w pierwszym przypadku gwarantem jest sklep
w drugim przypadku producent
o ile dobrze pamietam to gwarancja musi byc podpisana prze obie strony -
kupujacego i sprzedajacego/wystawce
po 2 - nawet gdy chodzi o gwarancje producenta - to on sprawdzi sobie "kanal
dystrybucyjny" czy widnieje tam sklep twojego znajomego i jezeli okaze sie
ze nie to bedzie to juz podejzane
poza tym jezeli twoj znajomy prowadzacy dzialanosc gospodarcza w ewidencji
nie zaznaczyl ze bedzie prowadzil handel podzespolami komputerowymi - to
moze miec przez Ciebie problemy (Urzad Skarbowy i te sprawy)

wiec raczej nie wybieraj drogi na skroty - bo to moze byc mniej kozystne dla
Ciebie i innych ;-)

pozdrawiam