Re: tania dobra plyta pod AMD

Autor: benek (benek.benek_at_wp.pl)
Data: Fri 05 Apr 2002 - 19:22:38 MET DST

> Ze względu na koszt projektowania, możliwość podkręcania oraz jakość
> elementów. Płyty ECSa są prostsze, nie mają w ogóle bajerów typu
> kontroler RAID i mają mocno ścięte możliwości podkręcania -- wszystko
> to wielu użytkownikom nie jest do niczego potrzebne, a kosztuje
> (i to sporo -- doliczając czas projektowania i testowania bardziej
> skomplikowanej konstrukcji).

na poczatku to pewnie nie jest nikomu potrzebne - ale jezeli ktos zmieni
zdanie to nie ma nawet wyboru :-(

> Jedyny problemem jest jakość elementów i tu widać, dlaczego płyty
> ECSa często są uszkodzone i trzeba je wymieniać na inne. Jeśli już
> się ma jednak dobry egzemplarz, nie ma z nim problemu.

i o to przede wszystkim mi chodzilo - jak kupowac to plyte o mniejszej
awaryjnosci, itp

> Poza tym istnieje jeszcze coś takiego jak zysk na sprzedanym
> egzemplarzu -- ECS sprzedaje masowo, także jako OEM, więc może
> mieć mniejszy zysk.

a tu sie akurat zgodze - ale pod 1 warunkiem, sprzet OEM jest czesto
pozbawiony roznych dodatkowych programow i innych gadzetow jakie dostajemy
razew z wersjami BOX, wiec za mniejsza cene dostajemy "zubozony" produkt -
zazwyczaj z samymi sterownikami

pozdrawiam