Re: Nagrywarka jako czytnik

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Thu 04 Apr 2002 - 15:57:07 MET DST

"Grzegorz B." wrote:

> Witam!
> Ponieważ padł mi CD-ROM zamierzam kupić nagrywarkę i wykorzystywać ją
> również jako czytnik. Słyszałem jednak, że nie jest to jednak zalecane ze
> względu na większe zużycie lasera. Pytam więc na ile należy się tym
> przejmować, bo jeśli byłaby to prawda to nie mam zamiaru np. po roku
> spisywać nagrywarki na straty. Czy może jednak radzicie zakupić CD-ROM
> osobno? Dzięki za odpowiedzi.

Oczywiście! Zamiastu kupować nagrywarkę x40 i używać jej także jako
CD-ROMu, lepiej kupić nagrywarkę x16 i osobny czytnik. Używanie nagrywarki
jako czytnika powoduje szybsze zużycie mechaniki, ze względu na znacznie
większy ciężar głowicy z laserem i co za tym idzie większe kłopoty z jej
szybkim i gwałtownym przesuwaniem (tak jak to ma miejsce podczas odczytu
płyty CD)

--
pozdrawiam,
Andrzej