Re: Ile Pecet zuzywa pradu ???????

Autor: Tomasz Stiller (tstiller_at_tlen.pl)
Data: Tue 30 Apr 2002 - 19:04:16 MET DST

On Tue, 2002-04-30 at 15:21, Radoslaw Sokol wrote:
> Problem z tym, że cos fi masz tylko "około" i wcale nie musi
> wynosić on dokładnie 0.65. Zresztą mierniki (nawet True RMS)
> zazwyczaj wskazują wartości mocno różne od prawdziwych.

Tutaj bym sie spieral, proponuje sprawdzic najtanszego Fluke
z truerms. Nie jest to az tak droga sprawa, dla ludzi wymagajacych
maksymalnej dokladnosci

> Dokładny pomiar mocy w obwodzie prądu zmiennego można wykonać
> tylko watomierzem. Wszystko inne jest w jakimś tam stopniu
> przybliżone.

A ty myslisz, ze jak dzialaja nowoczesne watomierze. Mierza sobie
podstawowe parametry i potem wyliczaja moc na podstawie jakiejs
tam formuly matematycznej. No chyba, ze mowisz o staruszkach z
elektromechanicznymi ustrojami - ale tam z kolei wskazowka zacznie
ci po prostu plywac (probowales kiedys mierzyc prady pobierane z sieci
przez zasilacz impulsowy? Ja mam taki pomiar na bierzaco - wiarygodne
i w miare stale odczyty sa tylko i wylacznie wtedy, gdy komputer jest
wlaczony ale siedzi w biosie. Wszytko inne niestety powoduje ogrome
zmiany) A tak prawde mowiac, to w naszej sieci zaden z parametrow nie
jest staly :(( Ale tez z drugiej strony do naszych rozwazan nie prostu
takiej stalosci nie potrzeba. Tutaj chodzi raczej o rzad wielkosci.