Re: IBM PC-XT - co to jest ?

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Tue 02 Apr 2002 - 02:17:29 MET DST

On Sun, 31 Mar 2002 18:08:06 +0200, "Krzysztof Kucharski"
<astrosms_at_alpha.net.pl> wrote:

>dwutorowo: nowe możliwości, będące pochodną zwiększenia mocy
>obliczeniowej (vide - obróbka AV w czasie rzeczywistym) oraz
Z ta obrobka na komputerach klasy PC to ja bym nie przesadzal.
Bo czy mozna jeszcze nazwac PC (personal computer) maszyne, ktora do
sprawnej pracy potrzebuje osobnej maciezy dyskowej na SCSI czy innynm
fiber channelu (miejednokrotnie zamontowanej w gustownej szfeczce), z
dwoma procesorami, wyspecjalizowanymi kartami itd. Takie stacje laczy
z typowymi pecetami w zasadzie architektura procka i system - cala
reszta odpowiedzialna za wlasnie taka a nie inna funkcjonalnosc jest
juz mocno niestandardowa w porownaniu z tym co mamy w domach. Tak wiec
czy to jeszcze PC czy juz jakis Workstation albo inny wynalazek?
W sumie swego czasu do Amigi tez mozna bylo zamontowac jakis PVR z
wlasna macieza dyskow i (jak na owe czasy) dzialalo to niezle. Prawda
byla jednak taka, ze Amiga byla w zasadzie tylko dodatkiem
pozwalajacym na obsluge klawiatury, myszki i kiklu innych gadzetow ;-)

>laptopy, notebooki, subnotebooki czy palmtopy, w połączeniu z
czy palmtop to jescze PC? (w znaczeniu jakiego uzywa sie na tej
liscie)
Tylko jak ktos o Psiona zapyta - nie pisz, ze to NTG ;-)

>telefonami komórkowymi stwarzają naprawdę nową jakość. Notebook +
Toz to Pecety pelna geba :-)))))

>Commodore Amiga 1000 sprzedawany jest od 1985 roku. W 1986 zdobył
>tytuł komputera roku. Żródło: D.Madej, K.Marasek, K.Kuryłowicz
>"Komputery osobiste", WKiŁ 1987. Strony 334 oraz 345.
W 1985 to juz byla A500 (gdzies w domu mam jeszcze naklejke z Cebitu85
AFAIR z logiem A500 wlasnie. A A1000 byla wczesniej.)

>To może jakiś cluster PCtowy + odpowiednia wersja Linucha. No i co
>? :-)))
A co stoi na przeszkodzie zainstalowac linucha na Ami?

W kieszeni?

Pozdrawiam
GLide