Re: [OT]Re: Częstotliwo?ć od?wieżania a zdrowie (ISO)...

Autor: Lepton (l.kamil_at_poczta.e.pl)
Data: Mon 01 Apr 2002 - 23:58:11 MET DST

Użytkownik "Egghead" <egghead_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Ja tylko krotko, bo bardzo NTG jestesmy. Zgadzam sie, ze nalezy uwazac,
> sam uzywam najwyzszego dostepnego odswiezania - monitora nie
> oszczedzam. Jednak, podobnie jak w przypadku np. rezonansu
> magnetycznego, dopoki nie udowodniono szkodliwosci (jako korelacji
> ekspozycja-zachorowalnosc) to nie ma powodu siac paniki. A monitory sa
> na rynku dlugo. Mozna dmuchac na zimne, ale sadze, ze bardziej
> szkodliwe sa pola EM z zasilacza i monitora niz migotanie, buforowane
> dodatkowo latencja luminoforu.

Masz rację, zgadzam się że bardziej szkodliwe są inne urządzenia
elektryczne, nawet taki zwykły telefon komórkowy, który (jak kuchenka
mikrofalowa podgrzewa-) podwyższa temperaturę naszej głowy (z tej strony z
której trzymany jest aparat). Niestety także na promieniowanie PEM komórki
są wrażliwe także oczy (zaćma), układ nerwowy, ... ale to już inna bajka
jeszcze bardziej NTG, wiec myślę że na tym możemy zakończyć naszą dyskusje
:)

Pozdrawiam,
Lepton.