Re: [OT]Re: Częstotliwo?ć od?wieżania a zdrowie (ISO)...

Autor: Lepton (l.kamil_at_poczta.e.pl)
Data: Mon 01 Apr 2002 - 18:36:39 MET DST

Użytkownik "Egghead" <egghead_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> To prawda, ale to jest zjawisko znane (wplyw pola EM i promieniowania
> jonizujacego na plod). Natomiast autor topicu sugeruje, ze pulsujacy
> strumien fotonow zwieksza ryzyko czerniaka, co jest bardzo dyskusyjne
> (znane czynniki proonkogenne to mechaniczne uszkodzenia skory,
> zwlaszcza zmienionej patologicznie oraz promieniowanie UV).
> Smiertelnosc nastolatkow przesiadujacych po kilkanascie godzin dziennie
> przed TV (50 Hz) bylaby olbrzymia.

To iż że pulsujący strumień fotonów zwiększa ryzyko czerniaka na pewno jest
dyskusyjne ponieważ nie potwierdzone to jest rzetelnymi badaniami
naukowymi, i prędko na pewno nie będzie, dlatego to dla niektórych może być
bardzo śmieszne i uważane jako wyssane z palca. Ale takie zdania zapewne nie
są o tak sobie pisane, dlatego nie wolno tego lekceważyć, tak jak kiedyś
lekceważono szkodliwość papierosów, każdy się śmiał że gdzież to może
powodować raka... Uważam że lejej uważać na coś co nawet może nie powodować
chorób, niż nieświadomie niszczyć swoje zdrowie uważając że coś jest
bezpieczne, bo nie stwierdzono tego jeszcze, a jak się stwierdzi - to może
być za późno. Oczywiście ja w swoim monitorze mam ustawioną maksymalne
odświeżanie bo od razu zauważałem że mi mniej dzięki temu się męczą oczy...
Wspomniałeś coś o śmiertelności, oczywiście że takie coś jeszcze nie
wywołało zgonu u nikogo (ja o tym nie słyszałem), ale każdemu to może
szkodzić w różnym stopniu, jedni są bardziej odporni inni mniej, tak jak
palenie papierosów, jedni palą paczkami dziennie i nic im nie jest, a inni
mają raka jak palą bardzo mało, tak samo może być w tym przypadku, tyle że
tu jest o wiele gorzej pod tym względem że objawy u osób szczególnie
wrażliwych mogą ujawnić się po wielu latach, a niekiedy dopiero w następnych
pokoleniach.

Lepton