Re: Athlon 1.4 (266), a KT7?

Autor: volcan (cool_komputery_at_interia.pl)
Data: Mon 25 Mar 2002 - 09:53:05 MET

Użytkownik "Dariusz Jaworowski" <darekjaw_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:3C9E0721.9050504_at_poczta.onet.pl...
> Czy Athlon 1.4 (FSB 266Mhz), będzie poprawnie działał na płycie Abit KT7
> (pierwsza wersja), oczywiściwe musiałby iść na FSB 200Mhz? Czy odpali
> się jako 1.4Ghz FSB 200Mhz, jeżeli tak, to czy pod względem wydajności
> będzie się zachowywał jak oryginalny 1.4 FSB 200Mhz (o ile takie w ogóle
> były), czy należy się spodziewać ze względu na wolniejszą szynę jakichś
> problemów i słabszych osiągów? Wiem, że Duron (Morgan) i AthlonXP na tej
> płycie nie działają, a "normalny" Athlon 1.4Ghz FSB 200Mhz, jest nie do
> dostania, dlatego zastanawiam się nad wersją 266Mhz. Bardzo mocno zależy
> [...]

Jeżeli nie kupisz tego Athlona 1,4 w wersji FSB 200 MHz, to zawsze możesz
kupić z FSB 133. Ruszy on na FSB 100, ale będzie wolniejszy (1050 MHz). A
teraz pozostaje wzięcie w łapki ołówka, połączenie mostków L1 i zmiana
mnożnika na x14 i będziesz mieć Athlona 1,4. Nie będzie to żadne
podkręcanie, bo przecież z taką szybkością miał ten procesor pracować.
Wydajność takiego procka będzie nieco mniejsza niż gdyby działał na FSB =
133 (266) MHz, no ale i tak będzie wysoka.
Stabilność będzie taka sama, jakby chodził bez łączenia mostków na płycie z
FSB 133 (no chyba, że zdmuchnie ołówek, ale zawsze można połączone mostki
zakleić taśmą klejącą lub połączenia wykonać np. lakierem przewodzącym
prąd).
Pozdrawiam :)
volcan