Re: ASUS TUSL2-C vs. ABIT ST6 CIEKAWE???

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 23 Mar 2002 - 18:04:03 MET

> O co tutaj chodzi czyzby jakas pomylka czy te plyty az tak sie roznia (ja
> nie wierze)

Wynik tego testu to stuprocentowy idiotyzm. Ciekaw jestem (opieram sie na
danych z chip.pl), jakim cudem TUSL2-C okazala sie szybsza od ST6, a ta z
kolei wolniejsza od TUV4X? Gdzie w rzeczywistosci ST6 jest szybsza od
TUSL2-C _zawsze_ i to na dodatek dosc wyraznie?

> Mam nadzieje ze nabilem wam kolka :) i przyjzycie sie temu tematowi

E tam, ekipa fachowcow z Chipa jak zwykle sie wykazala. Ale to tak bywa,
jak za testowanie sprzetu bierze sie jakis gryzipiorek. :) Ogolnie jest
tak: Abit jest ciut bardziej problematyczny od Asusa, przy fabrycznych
ustawieniach procesora nieco mniej stabilny (minimalnie). Wade ma taka, ze
zintegrowana dzwiekowka idzie na drzewo przy kazdej niestandardowej
wartosci FSB. Podkrecony -- ideal, nie ma znaczenia, czy chodzi na FSB
100MHz, czy na 185 (pod warunkiem oczywiscie, ze np. pamieci i procesor
tyle wytrzymuja). Asus przy standardowych ustawieniach zachowuje sie bez
zarzutu, podkrecony powyzej 140MHz automatycznie przelacza tryb AGP z x4
na x2, obniza timingi pamieci i aktywuje kilka innych spowalniajacych
detali, dzieki czemu zachowuje jako taka stabilnosc, kosztem predkosci
oczywiscie. Sa tweakowane biosy likwidujace automatyczne "ustabilniacze",
wtedy z kolei plyta jest mocno niestabilna. Zasadnicza wada Asusa jest
brak mozliwosci regulacji napiecia dla Tualatina, ostatni bios wprawdzie
wreszcie to umozliwia, ale w minimalnym zakresie. Nie udalo mi sie zadnego
egzemplarza puscic na szynie 175MHz i wyzszej. Ciekawe, czy to kolejne
chamskie ograniczenie ze strony producenta, czy plyta nie daje rady? Na
ST6 185MHz nie stanowilo najmniejszego problemu...

BTW: nie wiem, jak na ST6, ale na SA6 dawalo sie uruchomic i uzywac 640MB
RAM, czyli wiecej niz teoretyczny max obslugiwany przez chipset.

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..