1x512MB RAM i VIA KT133

Autor: Czarek Gorzeński (czarek_at_szanty.art.pl)
Data: Fri 22 Mar 2002 - 00:23:48 MET

Witam

Mam komputer z płytą główną AOpen AK33 na chipsecie VIA KT133. Dotychczas
miałem 2 kostki pamięci RAM (wszystkie pamięci DIMM, SDR, PC133): 64 i 128MB.
Chciałem przetestować, jak komputer będzie sprawował się z kością 512MB RAM.
Nie sprawował się wcale, wieszał na różne sposoby już przy POST-cie, a
czasami nawet wcześniej. No więc włożyłem spowrotem stare kości pamięci,
ale objawy nieustąpiły. Najdalej dochodził do wykrywania urządzeń EIDE.
Więc zrobiłem mu Clear CMOS - pomogło. Wpadłem na pomysł że może włożyć
mu kość pamięci 512MB RAM, wyczyścić pamięć CMOS i wtedy zadziała. Tak
też zrobiłem, poszło cudownie.

Ale moja radość trwała do pierwszego restartu, przy którym nie zgłaszała
się nawet karta graficzna, jedynie widać było świecenie diody HDD. Więc
jeszcze raz Clear CMOS - zastartował, pochodził, restart - ponownie nie
działa.

Ma ktoś pomysł jak temu można zaradzić albo skąd to się bierze? Resetowanie
pamięci CMOS przy każdym restarcie jest średnio pociągającą perspektywą. ;)

Pozdrawiam

Czarek Gorzeński