Re: Wydajna płyta pod INTELA PIV

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Thu 21 Mar 2002 - 18:33:59 MET

Użytkownik <jacksmith_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:0738.0000446d.3c974605_at_newsgate.onet.pl...
> Osobiście wydawało mi się że jak wezmę PIV 1.6 / PIV 1.8 z 512c to powinno być
> nieźle, ale zaczynam się zastanawiać nad Xeonem z 1024c ( choć to oczywiście
> nie PIV ).

Chyba sobie nie zdajesz sprawy z cen P4 Xeon'ów które są przeznaczone
do pracy wieloprocesorowej ;)
Dwuprocesorową maszynę opłaca się zbudować na dwóch Athlonach XP np.1800+
(tak jak Athlon MP działa w SMP) + płyta Asus A7M-266-D dla ddr -za 1300zł.
Ale czy Twóje programy i system potrafią wykorzystać dwa procki ?

> Aha - a jak to jest z AMD i jego wydajnością ( pomijam multimedia ) - wszak
> jego architektura to jakby pseudo RISC ?? więc powinien być doś wydajny przy
> operacjach mocno obciążających procesor ??

Athony +ddr świetnie sobie radzą z obsługą baz danych (łącznie 384KB cache, szybko
wykonują typowy kod silników baz danych -dużo porównań, skoków itd) i stare P4 biły
w testach ale nowsze P4 z 512KB L2 cache są już szybkie, oczywiście z pamięciami
Rambus i ddr.

Jednoprocesorowy P4 1.8A-2A pewnie by Ci wystarczył tylko hdd masz niedpowiedni,
powinien być SCSI (krótki czas dostępu, b.wysoki transfer chwilowy + wysoki transfer
ciągły) jakiś 18/36GB 10000rpm u160 będzie odpowiedni np. Fujitsu mają rozsądną cenę
a są szybkie.

PeJot